Referenties

“ Frederieke traint al enige jaren de onderwijsondersteuners, ib’ers en leerkrachten in het proces van handelingsgericht werken en denken binnen samenwerkingsverband de Eem. Speciaal op maat heeft ze de training HGW met SWV de Eem ontwikkeld. De deelnemers scoren gemiddeld een 8,5 of hoger voor de trainingen.
Frederieke zelf is bevlogen, straalt energie uit, ze is enthousiast maar bovenal erg deskundig op vele gebieden. Als organisatie is het heel prettig samenwerken, ze is zeer betrouwbaar en kan goed luisteren naar de wensen en geeft goed feedback om processen in beweging te krijgen.”

Hilda Visser, Beleidsadviseur SWV de Ee

“ Frederieke is een kundig en betrokken coach/begeleider. Ze weet de theorie goed te vertalen naar de praktijk. Leerkrachten krijgen tijdens bijeenkomsten handvatten en voorbeelden aangereikt waar ze de volgende dag direct mee aan de slag kunnen. Frederieke is eerlijk, direct en zegt waar het op staat. Ze heeft daarbij oog en aandacht voor dat wat goed gaat.  Ze heeft veel knowhow van de inhoud en opbouw van de methode en weet dat heel mooi te combineren met het didactisch handelen van de leerkrachten. Frederieke stemt de inhoud van de bijeenkomsten steeds af op dat wat er op dat moment speelt, nodig is of gevraagd wordt.”  

OBS Montferland, ’s Heerenberg

“Frederieke begeleidt ons IB team om zicht te krijgen op ontwikkeling in onze grote school. Met haar vakkundigheid en doortastende vragen hebben we in korte tijd in beeld gebracht wat in onze organisatie werkt en energie geeft en hebben we zicht gekregen op de befaamde ‘paarse krokodillen’.  Frederieke weet met creatieve werkvormen en een nuchtere kijk inzicht te geven in de bestaande structuren in de school en van daaruit in haar begeleiding naadloos aan te sluiten op onze ontwikkeling.”

 IB-team de Marke, Amersfoort 

Ik ervaar Frederieke als een professionele, vakkundige en positief ingestelde begeleider.  Bij vragen neem ze de tijd om ze te beantwoorden. Frederieke heeft oog voor verbinding met de mensen en daarnaast blijft ze in verbinding op de inhoud.  Ze sluit aan bij de ontwikkelvraag van de school en haar medewerkers. Ze neemt hen stap voor stap mee en laat de school eigenaar zijn van de ingezette ontwikkeling. Frederieke is transparant en komt haar afspraken na.

Inge Wiemer, schoolleider De Mare Almelo